Αφού έχετε διαβάσει το εγχειρίδιο της verado συνεχίστε παρακάτω.
Το επόμενο που θα πρέπει να σας απασχολήσει είναι οι μπαταρίες. Ένας απλός κανόνας είναι ότι θα χρειαστείτε μια επιπλέον μπαταρία service πέραν εκείνης της μηχανής (ή των μηχανών). Μην αρκεστείτε σε μια φθηνή μπαταρία που ίσως σας προσφέρουν τσάμπα. Ξοδέψατε πενταψήφιο νούμερο για τη μηχανή, μην προσπαθήσετε να κάνετε οικονομία στις μπαταρίες. Γενικά, οι έμποροι/κατασκευαστές θα σας τοποθετήσουν φθηνές μπαταρίες. Πιέστε τους ή πληρώστε κάτι παραπάνω.
Οι verado θέλουν μεγάλες μπαταρίες λόγω του DTS (ηλεκτρονικά χειριστήρια), των smartcraft και του υδραυλικού τιμονιού το οποίο καταναλώνει ρεύμα λόγω της ηλεκτρουδραυλικής αντλίας. Προσοχή, η αντλία του δουλεύει ακόμα κι όταν η μηχανή δε δουλεύει αλλά το κλειδί είναι στο OΝ.
Πολλά περίεργα συμβαίνουν όταν οι μπαταρίες είναι πεσμένες (όπως εσφαλμένα αλάρμ κλπ).
Οι verado απαιτούν μπαταρίες εκκίνησης (starting battery) 1,000MCA (Marine Cranking Ampere). Θέλετε να μην σας απασχολήσει το θέμα μπαταρία; Τοποθετείστε μπαταρίες τύπου AGM (ούτε υγρά, ούτε gel) στα 1,100 MCA.-
Το στρώσιμο είναι εύκολο - διαβάστε το εγχειρίδιο.
Για τις 2 πρώτες ώρες: μέχρι 4,500 στροφές (δηλαδή παιχνίδι με τη μανέτα μεταξύ 3,500 και 4,500) και κάθε 10 λεπτά 1 λεπτό WOT (Wide Open Throttle: μανέτα τέρμα), δηλαδή ναι, WOT απ' το πρώτο δεκάλεπτο λειτουργίας!
Για τις επόμενες 8 ώρες: χωρίς περιορισμό αρκεί να μην είστε στο WOT περισσότερο από 5 λεπτά.
ΜΗΝ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
Μην χαϊδεύετε τη μηχανή, χρειάζεται να δουλέψει στο WOT έτσι ώστε να πατήσουν σωστά τα ελατήρια, σημαντική διαδικασία για σωστό στρώσιμο!
Όταν βάλετε το κλειδί στη μίζα γυρίστε ένα κλικ δεξιά στη θέση ΟΝ και περιμένετε μέχρι να σταματήσει το beep (1-2 δευτερόλεπτα) και μετά εκκινήστε τον κινητήρα. Έτσι εξασφαλίζετε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ελέγχου προ-εκκίνησης. Εάν βάλετε το κλειδί και εκκινήσετε αμέσως μπορεί να δώσει "check engine" αλάρμ ακόμα και 5-10 λεπτά μετά την εκκίνηση.
Ο κατασκευαστής δεν απαιτεί κάποιο σέρβις πριν τις πρώτες 100 ώρες.
Συνιστά όμως αλλαγή λαδιού στις 50 ώρες εάν το 90% του χρόνου λειτουργίας είναι στο ρελαντί ή στο WOT.
Αυτό δε σημαίνει ότι η αλλαγή λαδιών στις 20 ώρες που ίσως σας προτείνουν δεν είναι ωφέλιμη, είναι όμως σημαντικό να γνωρίζετε ότι είναι στην κρίση σας και δεν επηρεάζει την εγγύηση του κινητήρα.
Αλλαγή ανοδίων στις 100 ώρες και ανάλογα της κατάστασής τους.
Αλλαγή μπουζί στις 300 ώρες.
Εάν η verado μένει σε ανασηκωμένη θέση κατά την ακινησία (tilted) μπορεί να καίει ακόμα και 1 λίτρο λάδι για κάθε 750 λίτρα καύσιμο.
Προσοχή στη μέτρηση του λαδιού με το dipstick! (dipstick, ντίπστικ= ράβδος μέτρησης στάθμης λαδιού)
Η διαφορά μεταξύ του κατώτερου και ανώτερου σημείου μέτρησης (εκεί που είναι η διαγράμμιση στο dipstick) είναι 355ml. Πολύ εύκολα μπορεί να προσθέσετε παραπάνω λάδι και τότε θα δημιουργήσετε σοβαρό πρόβλημα.
Πριν κάνετε μέτρηση θα πρέπει να φέρετε τη μηχανή σε οριζόντια θέση (tilt, τιλτ) για 1 λεπτό και μετά να την κατεβάσετε για να πάρετε μέτρηση. Ακόμα καλύτερα εάν το κάνετε και δεύτερη φορά πριν πάρετε τη μέτρηση. Εάν δεν το κάνετε θα παραμείνει ποσότητα λαδιού (μέχρι και 950ml) κρυμμένη την οποία εάν τελικά προσθέσετε θα κάνετε ζημιά!
Επίσης, η μηχανή θα πρέπει να είναι σταματημένη τουλάχιστον μισή ώρα πριν κάνετε τη μέτρηση.
Κρατήστε τη στάθμη λαδιού στη μέση της μέτρησης, στο 50% της διαγράμμισης του dipstick!
Πόσες ώρες βάζετε στη μηχανή; Είναι μύθος ότι οι πολλές ώρες λειτουργίας είναι κακό σημάδι, η αλήθεια είναι το αντίθετο!
Οι κινητήρες πρέπει να λειτουργούν για να ζήσουν πολύ. Η ακινησία αλλοιώνει την αντιοξειδωτική προστασία που παρέχει το σύστημα λίπανσης με αποτέλεσμα να προάγεται σκουριά εσωτερικά. Προσπαθείτε να βάζετε τουλάχιστον 100 ώρες το χρόνο και η μηχανή να μη μένει σε ακινησία πάνω από 3 βδομάδες.
Ξεπλύνετε τη μηχανή μετά από κάθε χρήση και ενώ είναι ακόμα ζεστή. Δε χρειάζεται να χρησιμοποιείται "αυτιά" και να ξεκινάτε τη μηχανή στη στεριά. Το ξέπλυμα με τον ταχυ-σύνδεσμο στο πλάι της μηχανής (flush port) συνδεδεμένο στη μάνικα νερού είναι αρκετό. Επίσης κάνει λιγότερο θόρυβο και δεν εισπνέετε, εσείς και οι αγαπημένοι σας, καρκινογόνα καυσαέρια. Εάν θέλετε να τη ξεκινάτε τότε υποχρεωτικά θα πρέπει να χρησιμοποιείτε "αυτιά"!
Εάν κατά την ακινησία αφήνετε τη μηχανή σε ανασηκωμένη θέση (tilted), κρατήστε τη για κάνα δίλεπτο στην κάθετη θέση πριν την ξεκινήσετε.
Εάν δείτε μπλε καπνό, σβήστε και περιμένετε για μερικά λεπτά.
Γενικά να θυμάστε ότι:
ΑΣΠΡΟΣ ΚΑΠΝΟΣ = ΝΟΡΜΑΛ, ΜΠΛΕ ΚΑΠΝΟΣ = ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Οι μηχανές είναι "σφικτές" μέχρι τις πρώτες 20 ώρες. Γι αυτό καλό είναι να αρχίσετε μετρήσεις καταναλώσεων και δοκιμές προπελών μετά τις 20 ώρες όπου οι τιμές θα είναι πιο αντιπροσωπευτικές.
Οι στροφές WOT που δίνει ο κατασκευαστής είναι 5,800 με 6,400. Αυτό που θέλετε όμως να δείτε, για το καλό του κινητήρα σας κι όχι για τελική ταχύτητα, είναι πάνω από 6,150 με μισά φορτία, μπουνάτσα και τη βάρκα τριμαρισμένη.
Προσοχή στο ύψος τοποθέτησης. Παρατηρήστε το anti-ventilation plate της μηχανής (το οριζόντιο πτερύγιο ακριβώς πάνω απ' την προπέλα) έτσι ώστε να μην είναι μέσα στο νερό αλλά και να μην είναι στεγνό. Μην προχωρήσετε σε μετρήσεις όταν το ύψος τοποθέτησης δεν είναι σωστό!
Κινητήρες που φοράνε «μεγάλες» προπέλες (=χαμηλές στροφές στο WOT) «παράγουν» λάδι, δηλαδή άκαυστη βενζίνη κατεβαίνει στο στροφαλοθάλαμο και έτσι μετά από λίγο καιρό ανεβαίνει η στάθμη του λαδιού (πρόβλημα για τον κινητήρα).
Όταν η verado έχει ζεσταθεί η σωστή θερμοκρασία είναι 62 με 65 βαθμούς C, σε όλες τις στροφές. Επίσης η νορμάλ θερμοκρασία λαδιού είναι 93 με 107 βαθμούς C.
Εάν παρατηρείτε μικρότερη θερμοκρασία νερού πρέπει να το κοιτάξετε γιατί ο κινητήρας θα καίει πιο πλούσιο μείγμα με αποτέλεσμα αυξημένη κατανάλωση.
Βγάλτε τα καπάκια του κινητήρα και ελέγξτε για υπολείμματα αλατιού κάθε 2 βδομάδες χρήσης. Μπορεί την τελευταία φορά που τα τοποθετήσατε να μην είχαν κουμπώσει καλά και έτσι το αλάτι να «τρώει» τον ωραίο σας κινητήρα. Αν δεν καταλαβαίνετε αυτά που βλέπετε δεν πειράζει, κοιτάξτε για σημάδια αλατιού (άσπρο κατακάθι) και ότι άλλο «χτυπάει στο μάτι».
Όταν τοποθετείτε τα καπάκια να θυμάστε ότι είναι δύο κομμάτια και για αυτό έχουν πολλές τσιμούχες. Είναι σημαντικό να ταιριάξουν σωστά. Αφού τα κουμπώσετε πιέστε τα πλαϊνά εκεί που σχηματίζουν ένα "<" για να βεβαιωθείτε ότι οι τσιμούχες κάθισαν σωστά. Ανασηκώστε τη μηχανή και εξετάστε προσεκτικά τις ενώσεις περιμετρικά. Τα πιο ύποπτα σημεία φαίνονται στην παρακάτω φωτογραφία.
Εάν θέλετε να ψεκάσετε τον κινητήρα (κάτω απ’ τα καπάκια) για προστασία χρησιμοποιήστε μόνο το "Corrosion Guard" της Mercury και κανένα άλλο προϊόν.
Η Mercury επιμένει στο δικό της προϊόν και όχι στα κοινά σπρέι όπως το CRC γιατί αυτά μπορεί να φτάσουν στον ιμάντα του υπερσυμπιεστή και να τον κάνουν να ολισθαίνει (κάτι που δεν το θέλετε)! Το "Corrosion Guard" της Mercury είναι διαφορετικού είδους βερνίκι το οποίο προστατεύει δημιουργώντας με μια σκληρή επίστρωση η οποία δεν περιέχει λιπαντικό το οποίο μπορεί να εξατμιστεί και να φτάσει στον ιμάντα.
Όσο η μηχανή βάζει ώρες μπορεί να παρατηρήσετε ένα κροτάλισμα προερχόμενο απ’ τον υπερσυμπιεστή. Είναι φυσιολογικό. Ο υπερσυμπιεστής είναι με έδρανα delrin και διπλή επικάλυψη τεφλόν. Μπορεί να υπάρχουν διαφορές στο άκουσμα από μηχανή σε μηχανή ακόμα και σε διπλές τοποθετήσεις. Είναι φυσιολογικό και έχει να κάνει με το πως κάθονται τα έδρανα. Αν ήταν μια "κοινή" εξωλέμβια δε θα το ακούγατε καν.
Ελέγξτε τη στάθμη υδραυλικού τιμονιού. Ειδικά σε καινούργιες εγκαταστάσεις τα σκάφη παραδίδονται με αέρα στο σύστημα, το οποίο εξαερώνει μόνο του. Γι αυτό και έχει παρατηρηθεί να κατεβαίνει η στάθμη, ειδικά στις πρώτες ώρες λειτουργίας.
Εάν χτυπήσει προειδοποίηση "water in fuel" μην ανησυχείτε, ακολουθείστε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Έχει ρυθμιστεί να χτυπάει αλάρμ όταν η υδατοπαγίδα διαβάζει νερό, σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Η διαδικασία εξυδάτωσης είναι απλή.
Η verado δεν έχει τη γνωστή "φούσκα" στο δίκτυο βενζίνης. Εάν για οποιοδήποτε λόγο υπάρχει φούσκα, π.χ. αντικαταστήσατε την παλιά σας μηχανή με verado και αφήσατε τη φούσκα στο δίκτυο, μην τη χρησιμοποιήσετε. Το μόνο που ίσως καταφέρετε είναι να ανεβάσετε την πίεση βενζίνης μέσα στη μηχανή και να δώσει "Vent SW Hi" αλάρμ. Ακολουθήστε τη διαδικασία "water in fuel" (νερό στο καύσιμο) για να ανακουφίσετε το δίκτυο καυσίμου.
Ενώστε τα smartcraft (το sc1000 ή το sc5000 ή το vesselview) με το GPS (μέσω ΝΜΕΑ) και διαβάστε ακριβή ταχύτητα στα όργανα της mercury! Θα αποφύγετε το αλάρμ "check pitot". Το κυριότερο είναι ότι θα έχετε ακριβή μέτρηση κατανάλωσης ανά μίλι και απαιτούμενο καύσιμο για το επόμενο waypoint! Για να αποδεσμεύσετε το pitot tube πρέπει να μπείτε στο μενού και να ορίσετε στα smartcraft να διαβάζουν ταχύτητα μόνο απ΄ το GPS. Επίσης, προσωπικά δεν εγκαθιστώ καν το προπελάκι της mercury, το οποίο χρησιμοποιεί για να διαβάζει μικρές ταχύτητες.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Τα παραπάνω είναι πληροφορίες οι οποίες πηγάζουν απ’ τις εμπειρίες χρηστών (www.veradoclub.com) και όχι οδηγίες της mercury. Διαβάστε τα και αποφασίστε μόνοι σας εάν θα τα ακολουθήσετε.
Το διαβάσαμε από fouskoto4all