1)Το μοτέρ δεν βγάζει νερό.
α)Έχουμε πάρει σακούλα.....κάνουμε ανάποδα χωρίς να σβήσουμε το μοτέρ αν αρχίσει να τρέχει οκ αν δεν βγάζει νερό σηκώνουμε το μοτέρ και βγάζουμε τη σακούλα και φεύγουμε.
β)Βουλωμένο σωληνάκι....αν δεν ισχύει η περίπτωση της σακούλας περνούμε μια χοντρή πετονιά και την σπρώχνουμε μέσα στο ενδεικτικό σωληνάκι-τρυπούλα του κυκλώματος ψύξης και το ξεβουλώνουμε. Συνήθως βουλώνει από άλατα η άμμο.
γ)Κολλημένος θερμοστάτης....αν συνεχίζει μετά τις παραπάνω ενέργειες και δεν βγάζει νερό λύνουμε με ένα 10ρακι το καπάκι του θερμοστάτη και αν είναι κολλημένος τον μαλάζουμε η' αν είμαστε στη θάλασσα τον καταργούμε ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ όταν τον αλάξουμε καθαρίζουμε την παλιά φλάντζα από το καπάκι και βάζουμε την καινούρια . Αν πρέπει να τον καταργήσουμε προσωρινά βάζουμε σιλικόνη στο καπάκι και το βιδώνουμε.
δ)Χαλασμένο ιμπελερ......αν όλα τα πιο πάνω δεν λύσουν το πρόβλημα προχωράμε σε αλλαγή του ιμπελερ όπως βλέπουμε σε σχετικό θέμα του Βat. Πιθανότατα έχει κοπεί κάποιο κομματάκι του ιμπελερ και φράζει τον σωλήνα που ανεβαίνει το νερό στο μπλοκ.
2)Το μοτέρ δεν ανεβάζει στροφές.
α)προβλημα στα μπουζι......αν ειναι διχρονο το μοτερ πιθανοτατα να εχει καπνισει η' λαδωσει τα μπουζι . αλαζουμε τα μπουζι. ΠΡΟΣΟΧΗ ολα τα μπουζι πρεπει να εχουν ιδια οψη αν καποιο ειναι λαδομενο και τα αλλα οχι τοτε μπορει να ανεβαζει λαδι το εμβολο απο τα ελατηρια (σε τετραχρονο). αν με το μοτερ να δουλευει διαπιστωσουμε(βγαζωντας τη μια πιπα μετα την αλλη) οτι ενας κυλινδρος δεν δουλευει και το συγκεκριμενο μπουζι εχει σκουρια επανω τοτε πιθανοτατα εχει καει φλατζα και περναει νερο απο το συστιμα ψυξης και βραχυκυκλωνει το συγκεκριμενο μπουζι.
β)τρυπα στο σωλινα καυσιμου η' στο πουαρ και τραβαει αερα οσο ανεβαζουμε στροφες.......προχειρη επιδιορθωση με λαστιχοταινια η' αλαγη αν υπαρχει διαθεσιμο στη βαρκα.
γ) νερο στην υδατοπαγιδα......την αδειαζουμε.
3)το μοτερ δεν παιρνει μπρος.(ενω η μιζα δουλευει)
α)μπουκωμα.....αν εχουμε αιθερα ψεκαζουμε στις εισαγωγες των καρμπυρατερ και δινουμε μιζα. αν δεν εχουμε αιθερα βγαζουμε τα μπουζι τα καθαριζουμε με ενα πανακι χωρις να αφισουμε χνουδι στις ακιδες βγαζουμε την παροχη της βενζινης και το δυχαλο απο τον διακοπτη και δινουμε μιζα μερικες φορες για να φτυσει και να εξαερωσει την παραπανω βενζινη.βιδωνουμε τα μπουζι και βαζουμε μπρος.
β)καυσιμο....τσεκαρουμε μηπως μειναμε απο βενζινη και πεδευωμαστε τσαμπα.
γ)αντλια βενζινης σε διχρονα ψεκασμου η' σε τετραχρονα .........βγαζουμε το σωλινα της βενζινης πανω απο την αντλια (με το διακοπτη κλειστο)απο την πλευρα που παει στο μοτερ και ανοιγουμε στιγμιαια τον διακοπτη στην πρωτη θεση(χωρις το δυχαλο)αν φτυσει βενζινη τοτε οκ αν δεν βγαλει βαζουμε μεσα λιγο σπρευ wd40 κουμπωνουμε το σωλινα βαζουμε τον διακοπτη πρωτη θεση και χτυπαμε ελαφρα την αντλια (με ενα κατσαβιδι πχ.) 90% θα ξεκολισει και θα ανεβασει καυσιμο.
4)το μοτερ ειναι νεκρο (δεν δουλευει ουτε η μιζα) .
α)ξεκουμπωσε πολος .....τσεκαρουμε τα καλωδια που πανε στην μπαταρια,αν εχει φυγει καλωδιο(απο κραδασμους πχ.) τα συνδεουμε και οκ.
β)καμενη κεντρικη ασφαλεια.......αν τα καλωδια ειναι οκ κοιταμε την κεντρικη ασφαλεια του μοτερ.αν ειναι καμενη την αλαζουμε .αν την ωρα που δινουμε μιζα καει ξανα η μιζα μας τραβαει πολλα αμπερ δηλαδη παει για επισκευη .την ξανα αλαζουμε και βαζουμε μπρος με κορδονι αν ειναι εφικτο.αν καιει την ασφαλεια την ωρα που τριμαρουμε εχουμε βραχυκυκλωμα στο τριμ. αλαζουμε ασφαλεια και φευγουμε χωρις να δουλευουμε το τριμ.
Το άρθρο είναι του Thanasi Strigou