Αυτή η ερώτηση είναι πιο σύνηθες σε αυτούς που κάνουνε την πρώτη τους επαφή, μιας και οι πιο έμπειροι στον χώρο με κατοχή παλαιότερου σκάφους ξερούνε ακριβώς τα μέτρα που "θέλουνε" και για ποιον λόγο.
Παρακάτω παρουσιάζονται μια σειρά από γνώμες εμπειρότερων.
ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
"Με 5 μετρα τα ταξιδια ειναι δυσκολα και εχουν αρκετη δοση περιπετειας και ταλαιπωριας. Ειναι αληθεια οτι και με 5 μετρα μπορεις να πας σχεδον παντου αλλα μονο με λαδιες."
"5 και 6 μέτρα είναι εντελώς διαφορετικές κατηγορίες. Με το 6μετρο μπορείς να πας πολύ πιο μακριά από την Κύθνο.
Θα πρέπει να κατασταλάξεις στο τι χρήση θες να κάνεις. Αν θες να το ρυμουλκείς ή να το βάζεις στο καράβι και να το ρίχνεις στον τόπο των διακοπών σου τότε καλύτερα επέλεξε το 5μετρο που σίγουρα θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ακόμα και σε ταξιδάκια από το ένα νησί στο άλλο.
Αν θες να φεύγεις από Αττική και να πηγαίνεις εν πλω στον τόπο των διακοπών σου, θα προτιμήσεις το 6μετρο."
"Δεδομένο ότι ένα καλό 6μετρο έχει εξ ορισμού πιο καλή πλεύση από ένα καλό 5μετρο"
"Πολλες φορες το μεχρι ποσο και καθε ποσο θα ταξιδευει καποιος δεν το καθοριζει μονο ο ελευθερος του χρονος αλλα και οι ικανοτητες του σκαφος.
Πχ εγω με το 5 μετρο το σκεφτομαι πολυ να κανω μιλια με ενα γεματο 3- 4 στην μασκα ενω για τα 6 μετρα θεωρειται καιρος οχι ανετος αλλα ταξιδεψιμος."
ΧΩΡΟΙ - ΑΝΕΣΗ
"Ο περιορισμενος χωρος που εχουν τα περισσοτερα 5μετρα τα καθιστουν αυστηρα 2θεσια αναγκαζοντας πολλες φορες τα πληρωματα να ταξιδευουν και στην θεση της πεθερας με οτι συνεπαγεται αυτο
Στα 6 μετρα το ξεχωριστο καθισμα κυβερνητη οι ικανοποιητικοι χωροι και οι πιο ανετες συνθηκες διαβιωσης - ταξιδεματος κανουν την διαφορα."
"Θέλεις το σκάφος για τουριστική χρήση, ως εκ τούτου θα είναι φορτωμένο με ντουζιέρες, τέντες τσάντες άρα το 5άμετρο θα βαρύνει.... πόσο εξαρτάται από την επιδιωκόμενη καλοζωία πάντως θα περάσεις τον τόνο στο σύρσιμο, αντίστοιχα το 6άμετρο θα πάει στα 1500 κιλά (κοντά στο όριο για μεσαίο οικογενειακό ή μικρό SUV).
Για τις εξορμήσεις των ΣΚ θα χρειαστείς αρκετά καύσιμα που το 5άμετρο δεν θα σε βγάλει με τα ρεζερβουάρ που έχει"
Σημαντικό στα 5,5 μέτρα να έχει ξεχωριστό κάθισμα κυβερνήτη για να μην κάθεται στον καναπέ ο κυβερνήτης, γιατί μόνο έτσι πάνε 4 άτομα.
ΒΑΡΟΣ -ΡΥΜΟΥΛΚΙΣΗ
"ένα τυπικό πεντάμετρο με μοτέρ & τρέιλερ είναι 650 κιλά (400 βάρκα + 150 μηχανή + 100 καύσιμα & εξοπλισμός) πές 1000 με το τρέιλερ
ένα εξάμετρο με μοτέρ & τρέιλερ είναι 900 κιλά (600 βάρκα + 200 μηχανή + 200 καύσιμα & εξοπλισμός) πές 1300 με το τρέιλερ, στο βγάλε είναι 300 άντε 400 κιλά παραπάνω."
"Αν τωρα δινεις τοση σημασια στην ρυμουλκηση και μονο εξαρταται απο τι ιχ εχεις εχεις. Αν ειναι αρκετα δυνατο μπορει να ρυμουλκισει και να ριξει και 6μετρο σε καλη γλυστρα χωρις να ειναι απαραιτητα Jeep. Aν τωρα σκοπευεις να παιρνεις την βαρκα και να πηγαινεις πχ Αθηνα-Μονεμβασια η Αθηνα-Πατρα οδικως τοτε οσο μικροτερο σκαφος τοσο το καλυτερο οποτε και με ενα 4.30 η 4.70 κανεις μια χαρα την δουλεια σου χωρις κοπο και ταλαιπωρια."
"Αυτό που τελικά θα πρέπει να αποφασίσεις είναι αν αποτελεί για σένα μεγαλύτερη προτεραιότητα η ευκολία στη μεταφορά με τρέιλερ ή το πιο άνετο και καλό ταξίδεμα. Εγώ θα ήθελα να σου τονίσω ότι αν αποφασίσεις ότι θες 6μετρο μη διστάσεις να το αγοράσεις λόγω απειρίας! Το ένα επιπλέον μέτρο θα προσθέσει ελάχιστες δυσκολίες χειρισμού σε σχέση με το 5μετρο σε βαθμό που δεν αξίζει τη θυσία σε ποιότητα πλεύσης"
"Το 5-μετρο είναι πιο εύκολο στο ρίξιμο και στο τράβηγμα με το αυτοκίνητο ώστε μπορείς ίσως να το φορτώσεις στο πλοίο και να το πάρεις μαζί και στις διακοπές το καλοκαίρι."
"Το 6-μέτρο είναι δύσκολο να το ρίχνω, να το σέρνω στο δρόμο ή να το φορτώνω σε πλοία, αλλά είναι πιο ασφαλές και ξεκούραστο σε πλεύσεις σε κοντινά νησιά."
ΑΓΟΡΑ
"Εαν πάρεις 5τρο καινούργιο και τελικά το χρησιμοποιήσεις, σε δυο χρόνια 1000% θα αναζητάς μεγαλύτερο και θα χάσεις χρήματα...
"Εαν πάρεις καινούργιο 6μετρο και δεν το χρησιμοποιείς, θα κλαίς τα 10.000 παραπάνω που έδωσες."
"Εαν πάρεις μεταχειρισμένο, σε δυο χρόνια το πουλάς όσο το αγόρασες σήμερα, μπορεί και παραπάνω"
"Η μονη χρησιμοτητα που εχουν τα 5 μετρα ειναι οταν οικονομικα δεν αντεχεις να παρεις 6μετρο και βολευεσαι και με τα 5."
"Mην ξοδεύψεις λεφτά χωρίς να ξέρεις αν πραγματικά σου αρέσει.
Μπορεί να αρέσει σε σένα και να μην αρέσει σε κανέναν άλλο απο την παρέα σου."
ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ
"Η πλεύση κάποιων 5.50 είναι αντίστοιχη με κάποια 6άμετρα παρά με 5άμετρα, τα καυσιμα που χωράνε τυπικά είναι 150-180 λίτρα (με 1 λ/νμ πας Μήλο & γυρνάς χωρίς ανεφοδιασμό), έχουν χώρο για να κοιμηθούν 2 κανονικοί έως ψηλοί ενήληκες, ντουζιέρες, κονσόλα που χωράει και 2 ποτηροθήκες και ταμπούκια που χωράν τα πράγματα για μια εξόρμηση.
Επίσης ενδεικτικά το δικό μου 550 με τα πάντα όλα για εξόρμιση είναι 1200 κιλά μαζί με το τρέιλερ (βοηθητικές βενζίνες 200Λ νερά 50Λ ψυγείο τέντες) 900 χωρίς το τρέιλερ. "
ΣΥΜΠΕΡΣΜΑΤΙΚΑ
"5 μετρο απο 5 μετρο και 6 μετρο απο 6μετρο διαφερουν τοσο στην πλευση οσο και στο πραγματικο μηκος ισαλου."
"Το μυστικό σε αυτά τα μέτρα είναι να είναι ΣΩΣΤΑ ΣΤΗΜΕΝΟ το σκάφος, να φοράει τη σωστή μηχανή (όχι μόνο ιπποδύναμη αλλά και βάρος)."
"Να θυμάσαι σε κάθε περίπτωση ή θα σου λείπει 1 μέτρο (στο 5άμετρο) ή θα σου λείπει 1 άτομο (για βοήθεια στο βάλε βγάλε)"
"Με το 5,5 πάντως πας Αίγινα, Υδρα, Τζια και Κύθνο έύκολα αν έχεις δει πρόγνωση καιρού μέχρι 3-4. Από κει και πάνω το ξεχνάς..."
"Οπότε πάρε ένα 4-5 μέτρα να κάνεις την δουλεία σου φέτος και αν τελικά αποφασίσεις ότι σου αρέσει και αξίζει τον κόπο κοιτάς για κάτι άλλο απο χειμώνα."
"Στη θάλασσα το ενα μέτρο κάνει τη... διαφορά."
5m | |
---|---|
θετικά | αρνητικά |
μικρότερο κόστος | όχι τόσο καλή πλεύση |
ευκολότερη ρυμούλκηση ~1000kg | λίγος χώρος επιβατών |
φθηνότερη πλεύση <1lt/mil | πιθανή έλλειψη καθίσματος κυβερνήτη |
μικρότερη χασούρα αμα δεν σου αρέσει η θαλασσα :-) | περιορισμένος χώρος αποθήκευσης, όχι για ναυτικό κάμπινγκ |
6m | |
---|---|
θετικά | αρνητικά |
καλύτερη πλεύση | μεγαλύτερο κόστος |
περισσόερος χώρος επιβατών | δυσκολότερη ρυμούλκηση ~1200kg |
πιο μακρινά ταξίδια | ακριβότερη πλεύση ~1lt/mil |
καλύτερη επιλογή για ναυτικό κάμπινγκ |
μεγαλύτερη χασούρα αμα δεν σου αρέσειη θαλασσα κατα ~10.0000ευρώ :-) |
Γνώμες που παρουσιάζονται πιο πάνω ακουστήκαν στο foskoto1.gr